Vi är en klubb som huvudsakligen håller på med orientering. Vi håller till vid GIF-stugan strax utanför Gudhem. Där finns möjlighet till omklädning och dusch. Det finns ett elljusspår på 2,5 km samt vanliga löpspår på 5 km resp 1,25 km. Det går även ett spår från Gudhems samhälle till stugan. Orientering passar alla åldrar och finns i alla svårighetsgrader.

Vad gör vi då, kan man ju undra. Vi har ju vår klubbstuga strax utanför Gudhem där vi löptränar på tisdagskvällar kl 18. En del springer och andra går, för det mesta är det fika efteråt. På vårkanten startar säsongen med tävlingar. Det finns lite olika nivåer.
Kretsträningar anordnas av klubbarna i Södra Skaraborg och där väljer man längd och svårighet själv. en enkel variant där man kan anmäla sig på plats.
Ungdomsträningar ordnas också i kretsen, där det oftast också finns vuxenbanor.
Nationella Tävlingar, som är lite större tävlingar, anordnas oftast på helgerna. Där finns huvudklasser men även där finns Öppna klasser som man väljer efter egen förmåga. Man anmäler sig vanligtvis i förväg.
POL (pensionärs-OL) anordnas på vardagar under säsong. De vänder sig till daglediga och är för det mesta på torsdag förmiddag.

För att se när de olika evenemangen är kan du titta i vår klubbkalender. Du kan även se i Eventor där de lite större tävlingarna finns.

Är du sugen att börja orientera tveka då inte att höra av dig till oss så kommer vi självklart hjälpa dig. Som medlem i Gudhems IF har du tillgång till att gratis vara med på alla våra egna aktiviteter och när du sedan tävlar i orientering så står föreningen för vissa avgifter i samband med tävling.

Och vad kostar det då att vara med? Jo, endast 100kr per person eller 250kr för hel familj per år.

Hör gärna av dig via Kontakt i menyn till höger. Vi finns även på Facebook.